(PressFire.no): «StarCraft 2: Legacy of the Void» ble annonsert under spillselskapets egen festival, Blizzcon i går kveld.
Ettersom dette er det siste kapittelet i historien rundt «StarCraft II» lovet selskapet naturligvis stort, og under presentasjonen mente de at dette spillet skal fange selve essensen av en «StarCraft II»-opplevelse.
Naturligvis er det rasen Protoss som er i høysetet denne gangen - da vi allerede har fått se historien utfolde seg fra de andre rasene i spillet via de to tidligere utvidelsene, «Heart of The Swarm» og «Wings of Liberty».
Du, i formen av protoss-sjefen Artanis, skal knytte sammen Protoss-klanene igjen, og ta tilbake din egen verden fra Zergrasen.
Det er dessutom en ytterstående fare som truer hele galaksen, og som muliggens tvinger frem et samarbeid mellom bitre fiender.
Dette er et egetstående spill, noe som betyr at spillere ikke behøver de tidligere to utvidelsene for å kunne hoppe inn i morroa.
Det lover godt, for om noe, har Blizzard denne gangen også kommet med flere gode funksjoner som tillater spillere å spille sammen.
En samarbeidmodus tillater to spillere å danne lag, og spille som kjente figurer fra «StarCraft»-universet, og utføre oppdrag likt det man skulle gjøre i enspillerkampanjen.
Også i flerspillerdelen får man flere muligheter til å dele opplevelsen med venner: Archon Mode tillater to spillere å sammen kontrollere kun en base, og dermed gir en ganske annerledes dynamikk til spillet, med mer intrikate strategier.
Hver rase får naturligvis også sine oppgraderinger. Zerg får tilbake lurkerne, som graver seg ned for å senere sprenges på forbigående fiendetropper. Terran får muligheten til å bruke Tactical Jump, som gir deres Battlecruisers evnen til å teleportere hvor som helst på kartet,.
Protoss på sin side får et helt nytt våpen, med navn Disruptor. Denne skyter ut energi som kaster fienden bakover.