– Vi holder ikke tilbake i PS4-versjonen av «Assassin’s Creed: Unity»

– Jeg valgte feil ord.

10. oktober 2014 10:50

(PressFire.no): Tidligere i uka skrev vi om sitatene til «Assassin’s Creed: Unity»-produsenten Vincent Pontbriand som fortalte at de har valgt å kjøre 900p-oppløsning for spillet, både på Xbox One og PlayStation 4.

Ifølge Pontbriand skal det ha blitt gjort for «å unngå debatt», noe som indikerte at grafikken i PlayStation 4-versjonen har blitt nedskalert for å unngå at konsollkrigen blusser opp.

Det virket naturligvis mot sin hensikt, for spillerne som eier PlayStation 4-konsoll har valgt å debattere likevel.

Nå kommer dementiet fra produsenten.

– Jeg valgte feil ord

I et lengre blogginnlegg intervjuer Ubisoft sin egen produsent, hvor han forklarer hvor stort hopp det nye spillet er når det kommer til detaljrikdom, og mener de ikke har nedjustert PlayStation 4-versjonen.

 Vi har brukt fire år på å skape det beste spillet vi kunne forstille oss. Hvorfor skulle vi gjøre noe for å holde det tilbake, spør han videre.

Han skjønner imidlertid at noen kan tolke han dithen, basert på sitatet.

– Jeg valgte bare feil ord når jeg snakket om spillets oppløsning, og det er jeg lei meg for, beklager Pontbriand.

Alle detaljene koster

Videre tar han opp spørsmålet om oppløsningen, og at spillerne gjerne anser 1080p og 60 bilder i sekundet som «gullstandarden», spesielt med de nye konsollene.

– Vi skjønner at vi måtte sikte på 1080p i noen av våre tidligere spill, inkludert «Assassin’s Creed IV». Men vi har tatt den rette beslutningen når vi fokuserer ressursene på å levere den beste spillopplevelsen, og oppløsning er bare én faktor.

Han forklarer at alle rollefigurene på skjermen og detaljene i gjenskapingen av Paris koster maskinkraft, og påpeker også at de nye konsollene bare har vært på markedet rundt et år.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3