(PressFire.no): Med over 41 millioner spillere har ikke svenskutviklede «Minecraft» bare blitt en enorm suksess – det har også blitt en slags Messias for andre håpefulle indieutviklere.

Mannen bak spillet, Markus «Notch» Persson, har ikke bare blitt nyrik på spillet, men også blitt et tema i styrerom hos større selskaper.  

 

Fra «Second Life» til «Patterns»

«Minecraft» har blitt symbolet på at fengslende spill ikke trenger superpolert grafikk, men at det holder å ha en engasjerende spillmekanikk.

Det har tydeligvis også inspirert utviklerne av «Second Life», spillet som skulle gi deg et virtuelt liv. De jobber med spillet «Patterns».

I spillet er det brukerne som skaper spillverdenen, som i «Minecraft».

 

Sosial samarbeid

Men der du bruker klosser i «Minecraft», bruker du mer triangler i «Patterns». I tillegg har spillet mer fysikkbaserte muligheter – bygg vil ha masse og vil for eksempel kunne kollapse om det ikke er forsterket tilstrekkelig.

Spillet vil også ha fokus på sosialt samarbeid.

Skaperne bak «Patterns» stod også bak banebrytende «Second Life» - spillet hvor du kunne kjøpe virtuell eiendom, og hvor målet var å skape seg et virtuelt liv.

 

«Patterns» er foreløpig i betatesting, som du kan få delta i via nettsiden til spillet.

Kommentarer