(PressFire.no): Svenske DICE er mest kjent for «Battlefield»-serien. I fjor høst slapp de «Battlefield 3», og i løpet av året venter det flere utvidelser som skal sørge for variasjon til det populære spillet.

Men DICE har også stått bak «Mirror’s Edge». Ryktene om en oppfølger til 2008-spillet har florert, men foreløpig har det vært relativt stille fra offisielt hold. Den siste dosen info kom i februar i fjor, da en av DICE-toppene sa at arbeidet spillet var satt på hold.

Det kan være mer på gang fra svenskene ...

 

«Mirror's Edge» (2008).

En CV til lufting

Nå har danske Gamers Globe snust litt på LinkedIn og funnet ut at en av de DICE-ansatte har luftet CV-en sin.

Adrian Vershinin nevner en helt ny merkevare som han har jobbet med siden september i fjor. Dette er et mystisk prosjekt han har manus- og historieansvaret for.

Ikke nok med det. Vershinin fører også opp ytterligere et nytt merkenavn (IP) som startet å jobbe med i november 2010.

Det er selvsagt umulig å si om ett av disse, eller begge, senere har blitt kansellert eller satt på pause på ubestemt tid, men det viser oss i hvert fall tydelig at DICE har ambisjoner om å lage mer enn bare «Battlefield» (og en oppfølger til «Mirror’s Edge»).

- Vi kommenterer ikke rykter, var EAs konsise svar til VG247 når de spurte om denne mystiske CV-en.


«Battlefield 3».

Enda en grunn til å se fram til EAs E3-brief?

I perioden september 2011 til februar 2012 har Vershinin vært hyret inn hos spillstudioet Superbot.

Dette er folka som visstnok er ansvarlige for et stjernespekket slåssespill, proppfullt av PlayStation-helter, som det har lekket overveldende mange opplysninger om den siste tiden.

EA annonserte i mars at de oppretter et nytt, stort spillstudio i Göteborg som skal jobbe med DICE-spillmotoren Frostbite 2 som utgangspunkt.

Denne teknologien ble ikke bare brukt i «Battlefield 3», men også til «Need for Speed: The Run» og høstens «Medal of Honor: Warfighter».

Hvorvidt DICE og EA har noe spennende å melde om disse spillene fra manusforfatterens CV, eller hva Göteborg-studioet til EA jobber med, får vi kanskje svaret på under sommerens E3-pressekonferanse.

Kommentarer