(PressFire.no): Det blåser friskt rundt Bethesda om dagen - og nå kommer det mer.

Etter reaksjoner og kritikk rundt spesialutgaven av «Fallout 76», som ikke holdt det den lovet, ga Bethesda nylig etter og lovet at de vil etterlevere den omtalte kanvasposen.

I den anledning ba de kundene dokumentere kjøpet sitt med et bilde og kontaktinformasjon gjennom deres kundebehandlingssystem.

 

- Jeg har fått deres saker

Nå viser det seg at kundebehandlingssystemet til Bethesda ved en feil har gitt enkelte brukere tilgang til andre sine saker – inkludert personopplysninger til kundene.

reddit skriver brukeren JessiePie «Jeg får deres saker i kundebehandlingssystemet. Jeg vet nå hvor dere bor».

Hun skriver videre at det var åtte sider med oppføringer hvor kunder ber om kanvasposen, i tillegg til forespørsmål om å fikse spillet eller refundere pengene.

 

- Vi tok ned nettsiden da vi oppdaget feilen

Bethesda har fått med seg feilen og skriver i et innlegg at de har oppdaget feilen som «lot noen av deres kunder se sakene til et begrenset antall andre kunder».

- Da vi oppdaget feilen tok vi umiddelbart ned nettsiden for å fikse feilen.

Videre skriver de at de nå undersøker hva som har skjedd og vil komme med mer informasjon når de finner årsaken.

De bedyrer videre at selv om personopplysninger som kontaktinformasjon og adresser var synlige, så var verken kredittkort eller passord avslørt.

Nå vil de ta kontakt med kundene som har blitt påvirket.

Annonse. Diskuter denne annonsen her.

Kommentarer