Bethesda lover at flerspilleren i «Fallout 76» ikke er fremtiden for selskapet

Skal fortsatt fokusere på single player.

5. juli 2018 12:19

(PressFire.no): Bethesda avslørte en haug av spill under E3, inkludert en oppfølger til «Skyrim» og det mystiske «Starfield».

Les mer: Her er «The Elder Scrolls VI».
Les mer: Bethesda avslørte «Starfield».

Men før disse er på horisonten kommer «Fallout 76» allerede i år, som tar serien over i en mer overlevelsesbasert flerspiller-setting. Det har fått mange til å frykte at det er over og ut for de mer tradisjonelle spillene.

Det skal ikke være noen grunn til bekymring over det, kan Bethesda-sjef Todd Howard fortelle til GamesIndustry i et intervju.

- Det er ikke fremtiden, sier han.

- Alle som har noensinne har sagt «dette er fremtiden, og denne måten å gjøre det på er død» har tatt feil hver bidige gang. Vi liker å prøve ting. Vi har hatt lyst til å prøve oss på et flerspillerspill i lang tid nå, og vi har hatt denne idéen. Vi skal ikke være redd for å prøve det.

Det skal påpekes at Bethesda gjorde et stort poeng ut av at de produserer store enkeltspillerspill så seint som i desember i fjor.

- I selskapet vårt har vi gjort en miks av alt, det glemmer folk noen ganger, fortsetter Howard. Han påpeker forskjellene mellom «Fallout Shelter», «Elder Scrolls Online» og «Elder Scrolls: Legends».

Howard sier videre at mobilspillet «Fallout Shelter» har vært en suksess for studioet, til tross for at spillet har en forholdsvis snill forretningsmodell. Det skal ha fungert «overraskende godt».

- Jeg ble tvunget til å møte mange «monetisation»-eksperter under utviklingen av «Fallout Shelter», som ikke funket for oss. Jeg sa bare «så fint», og når spillet kom ut lå vi over «Candy Crush» etter bare én uke.

Det virker ikke som om Bethesda har noen planer om store sperrer for å hale penger ut av folk i det kommende mobilspillet «The Elder Scrolls: Blades».

Les mer: Gir ut eget «Elder Scrolls» til mobil.

Ifølge Howard er det viktigere at folk liker spillet og spiller det mye, enn at spillet sakkes ned for å få folk til å betale.

- Hvordan beholder vi de som spiller spillene mye? Hvordan får vi de til å betale uten en «her er en nedtelling, gi oss penger»?

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3