Karakterbygging med Nadia Kristiansen Tokerud

14. juni 2018 19:34

Serien «Karakterbygging» er en rekke små intervjuer som skal vise spillere fra mange ulike deler av samfunnet. Noen fjes kjenner du kanskje igjen, mens andre kjenner du kanskje ikke igjen.

(PressFire.no): Nadia er 32 år gammel og jobber til daglig med grafisk design. Hun har en bachelorgrad i grafisk design fra The Arts University at Bournemouth og har noen år med kommunikasjon i softwarebransjen på baken. Hun er også veldig engasjert i Lær Kidsa Koding og har spilt siden hun var barn.

Hva spilte du sist?

Sist var vel «Day of the Tentacle» for n'te gang. Om du ikke teller «Pokemon Go», da.

Hva likte du med det?

Selv om jeg kan det utenat til nå får det meg til å måtte tenke gjennom hva jeg bør gjøre i hvilken rekkefølge hver gang jeg spiller. Det er gøy å spille gjennom, men det er også greit å slippe å gå så mye frem og tilbake.

Hva var ikke så kult med det?

Det er ikke mye som ikke er kult der, men karakterene kunne gjerne gått litt fortere, eller ihvertfall hatt mulighet til å løpe.

Hvilket spill skulle du ønske at du spilte, men kom aldri så langt?

«The Longest Journey: Dreamfall». Det er mulig å få tak i nå og, men jeg spiller mest på Mac og Playstation og har ikke tilgang på en Windows-PC hjemme jeg kan bruke til spilling. Synd, men sånn er det.

Hvilket spill ser du fram til?

Av spill som kommer er jeg usikker, men jeg gleder meg til å få tid til å spille det siste «God of War» som kom ut. Jeg koste meg godt gjennom forgjengerne og er sikker på at jeg kommer til å like det nye og.

Var alt bedre før?

Jeg har lyst til å si «ja», men det er nok mest fordi jeg har mange gode minner fra tida med NES og N64. Når jeg ser på spillene som har kommet de siste årene som spiller på stilen fra den tida opp mot spillene som kom ut da, innser jeg at vi har kommet langt.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3