Lover at «Anthem» vil føles som et Bioware-spill

Endra fokus etter «Mass Effect Andromeda».

17. april 2018 12:59

(PressFire.no): Det er Casey Hudson som har lagt ut et nytt blogginnlegg om sin retur til røttene i Bioware og en liten oppdatering rundt storsatsingen «Anthem».

Der mener han at det var en betydelig andel spillere som ønsket seg historiebaserte utvidelser til «Mass Effect Andromeda» som ønsket mer rundt såkalte quarians, og avslører selv en frustrasjon over å ikke kunne levere.

- Den erfaringen ledet til slutt til et definerende øyeblikk i å skifte fokusere Bioware sitt oppdrag.  Vi må glede spillere med nye opplevelser og innovasjon, men vi må holde fokuset på hvor viktig verden, rollefigurer og historieelementer som spillerne forventer av spillene våre, heter det fra Hudson.

- Spillene våre må være laget for å fortsette med å lage nye historier og opplevelser i et pågående forhold med spillerne i en verden som vi videreutvikler sammen.

Det skal være i denne ånden at de nå jobber med «Anthem», ifølge spillskaperen.

- Et spill som er designet for å skape en helt ny verden med historie og figurer du kan oppleve med venner i en pågående serie med eventyr. Det kommer til å bli noe helt ulikt noe annet du har spilt, men om vi får det til, så vil det føles som et distinkt Bioware-spill, lover han videre.

Med sitt fokus på samarbeid med andre spillere og skyting har «Anthem» blitt sammenlignet med blant annet «Destiny», men foruten en trailer fra E3 i 2017 har spillet foreløpig ikke blitt vist fra ordentlig.

«Anthem» ble nylig flyttet fra en utgivelse i 2018 til 2019, som ifølge Electronic Arts kommer for å ikke slippes i samme vindu som årets «Battlefield»-spill.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3