(PressFire.no): I går slapp Microsoft og Rare endelig den løsslupne «piratsimulatoren» «Sea of Thieves» til Windows 10 og Xbox One, men støtte ganske fort på problemer.
Tross flere beta-testinger før lansering klarte ikke serverne å svelge ordentlig unna når spillerne begynte å strømme til.
Flere har opplevd problemer, inkludert PressFire.
Vi har blant annet opplevd å ikke få belønninger i spillet, men som dukker opp etter å ha logget av spillet og på igjen i tillegg til å ikke klare å komme inn i spillet.
Flere oppdateringer på spillets offisielle Twitter-side forteller om intens jobbing bak kulissene for å fikse problemene, og i går kveld kom beskjeden om at de nå vil stoppe for nye spillere.
- For å fikse problemene spillerne opplever med serververne, kommer vi til å midlertidig stoppe nye spillere fra å komme inni spillet. Vi vil få folk tilbake inn i spillet så fort vi kan, heter det i Twitter-innlegget.
Spillere responderer på innlegget med frustrasjon og lurer blant annet på hva poenget med beta-testingen var om problemene ikke ble identifisert der.
I skrivende stund kommer vi inn i spillet, men det er usikkert hvor Rare setter grensen for «nye spillere».