(PressFire.no): Når piratsandkassen «Sea of Thieves» setter seil 20. mars vil det ikke lanseres med verken såkalte loot boxes eller mikrotransaksjoner, faktisk har de heller ikke planlagt utvidelser.

Ifølge Rare vil utvidelser kun splitte spillerbasen, i et spill som er skreddersydd for å samarbeide med andre spillere.

 

Spill før butikkåpning

- Planen vår for lansering er å levere en god spillopplevelse, og derfor går alle vår energi til å gjøre alle fornøyde. Vi reagerer på tilbakemeldinger hvis det oppstår problemer og lignende, sier executive producer Joe Neate til PCgamesN.com og fortsetter.

- Men når vi beveger oss inn i spill-som-tjeneste – tenk deg en måned eller to etter lansering, har vi tenkt på vår første store oppdatering som har nye mål for folk og nye belønninger og ting.

Likevel ligger det i planene å åpne butikk i spillet ved en senere anledning.

Ifølge Neate er de som har spilt over lang tid vil mer enn gjerne bruke penger i spillet.

- Ingenting av det vi legger ut for salg vil påvirke styrke eller progresjon. Du vet hva du får, så du kommer til å kjøpe noe veldig spesifik.

 

Kjæledyr til alle

Han bruker videre et eksempel på hvordan ting du kjøper også kan være moro for andre.

- Hvis jeg har en apekatt, så kan jeg holde den, fordi det er en apekatt og du kan holde det meste i spillet vårt. Men du kan også holde den, og da kan du stikka av og hive den over bord – fordi det er morsomt.

Videre forteller han at du også for eksempel kan skyte dyra ut av kanonene, uten at det tar skade. Jaggu kommer de tilbake også.

- Vi ønsker at folk skal kødde rundt.

Det kan også virke som det aller meste vil være mulig å få tak i gjennom å spille – enten som belønning eller tilfeldig, selv om han påpeker at den eneste garantien for visse kjæledyr vil være å kjøpe dem.

«Sea of Thieves» slippes til Windows 10 og Xbox One 20. mars.

Annonse. Diskuter denne annonsen her.

Kommentarer