«Sea of Thieves» får mikrotransaksjoner etter lansering

Første pri er å lage et spill folk liker.

13. februar 2018 12:43

(PressFire.no): Når piratsandkassen «Sea of Thieves» setter seil 20. mars vil det ikke lanseres med verken såkalte loot boxes eller mikrotransaksjoner, faktisk har de heller ikke planlagt utvidelser.

Spill før butikkåpning

- Planen vår for lansering er å levere en god spillopplevelse, og derfor går alle vår energi til å gjøre alle fornøyde. Vi reagerer på tilbakemeldinger hvis det oppstår problemer og lignende, sier executive producer Joe Neate til PCgamesN.com og fortsetter.

- Men når vi beveger oss inn i spill-som-tjeneste – tenk deg en måned eller to etter lansering, har vi tenkt på vår første store oppdatering som har nye mål for folk og nye belønninger og ting.

Likevel ligger det i planene å åpne butikk i spillet ved en senere anledning.

Ifølge Neate er de som har spilt over lang tid vil mer enn gjerne bruke penger i spillet.

- Ingenting av det vi legger ut for salg vil påvirke styrke eller progresjon. Du vet hva du får, så du kommer til å kjøpe noe veldig spesifik.

Kjæledyr til alle

Han bruker videre et eksempel på hvordan ting du kjøper også kan være moro for andre.

- Hvis jeg har en apekatt, så kan jeg holde den, fordi det er en apekatt og du kan holde det meste i spillet vårt. Men du kan også holde den, og da kan du stikka av og hive den over bord – fordi det er morsomt.

Videre forteller han at du også for eksempel kan skyte dyra ut av kanonene, uten at det tar skade. Jaggu kommer de tilbake også.

- Vi ønsker at folk skal kødde rundt.

Det kan også virke som det aller meste vil være mulig å få tak i gjennom å spille – enten som belønning eller tilfeldig, selv om han påpeker at den eneste garantien for visse kjæledyr vil være å kjøpe dem.

«Sea of Thieves» slippes til Windows 10 og Xbox One 20. mars.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3