Nå skal «Neverwinter Nights» og tilleggspakkene pusses opp

4k, nye grafikkeffekter og full kompabilitet med gamle lagringsfiler og brukerskapt innhold.

21. november 2017 13:02
Ikke det peneste spillet fra 2002.

(PressFire.no): Beamdog har annonsert at de skal pusse opp BioWare-klassikeren «Neverwinter Nights», som kom til pc i 2002.

Spillet ble godt mottatt av både presse og spillere på den tiden, og solgte over 1,3 millioner eksemplarer i USA alene. Det hele kjører på Aurora-motoren, og blir det første spillet Beamdog pusser opp som kjører på det rammeverket.

Tidligere har Beamdog jobbet med å pusse opp «Baldur’s Gate», «Icewind Dale» og «Planetscape Torment», med godt hell.

«Neverwinter Nights: Enhanced Edition», som denne versjonen skal hete, får støtte for oppløsninger opp til 4k, med medfølgende skalering og oppgradering av brukergrensesnittet. Det er altså ikke snakk om en remake, men heller en runde med puss og gnikk på det som allerede er der.

Tilleggspakkene «Shadows of Undrentide», «Hordes of the Underdark» og «Kingmaker» følger også med.

I tillegg skal den oppussede varsjonen få støtte for pixel shaders og post-processing-effekter som gjør det hele noe penere – pluss muligheter for å styre dept of field, kontrast og andre grafikkinnstillinger.

Beamdog sier også at de skal teame opp med blodfansen av originalspillet for å implementere fikser og funksjoner som har vært etterspurt de siste femten årene.

Men kanskje best av alt er at spillet vil funke med alle lagringsfiler, moduler og mods som passer til originalen – dermed er det en haug av brukerskapt innhold som allerede eksisterer, og som vil dra god nytte av «Enhanced»-versjonen.

Utgivelsen har ikke fått noen dato enda, men forhåndsbestillingen skal starte allerede i morra.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3