(PressFire.no): Siden den såkalte early access-lanseringen av «Playerunknown’s Battlegrounds» 23. mars har utvikleren forpliktet seg til å oppdatere spillet én gang per uke og én stor oppdatering per måned.

Det har vanligvis skjedd ved å lansere oppdateringen på testservere på onsdager før den velsignes og rulles ut til vanlige servere dagen etterpå.

Nå endrer de på rutinene rundt oppdateringer, skriver de i et innlegg denne uka.

I innlegget skriver de at forpliktelsen til å lansere nye funksjoner via oppdateringene var kontraproduktiv og skapte flere problemer enn de fikset.

Fra nå av vil de ifølge innlegget bruke testserverne mer aktivt og over lengre perioder, dette for å fikse problemer om det er nødvendig.

- På denne måten vil funksjonene som vi lanserer være mer polerte på grunn av omfattende tilbakemeldinger fra spillerne, heter det videre og påpeker at det vil skape en mer spennende versjon som spilles på vanlige servere og «drastisk redusere uforutsette problemer».

De bedyrer videre at dette ikke betyr at de vil redusere innholdet de har planlagt å inkludere i spillet, og at de er i rute for lansering etter den «oppdaterte planen».

Utviklerne utsatte spillet sitt fra den planlagte lanseringen i september til en mer diffus «slutten av 2017»-variant.

Annonse. Diskuter denne annonsen her.

Kommentarer