(PressFire.no): Tidligere denne uka var det Ubisoft sjokkerte fans ved å la «Beyond Good & Evil 2» avslutte pressekonferansen i anledning E3 – til stor iver for de som har ventet på mer informasjon.

Traileren avslørte lite om selve spillet og mindre om en slippdato eller plattformer, men hvis man signerer seg opp på beta-testingen av spillet får man spørsmål om plattform man ønsker å prøve spillet på. Der er alternativene pc, Xbox One og Ps4.

Dermed ser det dårlig ut for Nintendo Switch, som det lenge gikk rykte rom hadde sikret seg spillet i en periode.

 

- «GTA» i verdensrommet

Etter konferansen avslørte spillskaper Michel Ancel i en snakk på Twitch mer om spillet, hvor han blant annet beskriver det som ««Grand Theft Auto» i verdensrommet».

Ifølge Ancel skal studioet i Montpellier ha jobbet i tre år med teknologien, og han skal ikke ha ønsket å si noe om spillet før de visste at den fungerte.

Nå er de sikre på at man kan reise gjennom verdensrommet og til andre planeter, avslører han.

- Ikke tomme planeter. Altså ikke tomme dataskapte planeter. Ekte planeter, med byer og logiske koblinger mellom byene, utdypet han.

- Til og med naturlover som du kan ha på disse planetene, som tyngdekraft, månene og alle de tinga. Vi måtte sikre at vi kunne levere det før vi kom her.

 

Ingen lasteskjermer

Videre fortalte han at komponentene i traileren representerer hva du kan gjøre i spillet, selv om det ikek vil se like «filmatisk» ut.

- Du kan gå ut av den kinesiske restauranten, hoppe inn i romskipet og reise gjennom atmofæren før du fyr inn i ditt eget gigantiske romskip, og så forandre planeten.

- Alt uten en lasteskjerm, og du kan bli angrepet når det skjer. Det er som «GTA» i verdensrommet.

Det hører med til historien at spillet skal ut i en slags early access-variant hvor spillerne kan være med å forme spillet gjennom Space Monkey-samfunnet. 

Annonse. Diskuter denne annonsen her.

Kommentarer