«Gears»-utviklerne: - Xbox One var et steg tilbake

19. april 2017 11:53

(PressFire.no): Det er i kjølvannet av Project Scorpio-avdukingen gjennom teknologisiden Digital Foundry at diverse utviklere i Microsoft-studio avslører sine tanker.

Som pc

- Det føltes egentlig som om vi hadde tatt et steg tilbake. Jeg har sett den utvikle seg og hele tiden bli bedre etter lansering, men Project Scorpio er en glede å jobbe med, forteller han til Gamasutra.

Han forteller også at med Project Scorpio så må de tilnærme seg spillutvikling som på pc-plattformen, hvor spillmotoren må skalere til flere konfigurasjoner. Det vil finnes tre ulike Xbox-konsoller samtidig – Xbox One, Xbox One S (HDR) og konsollen som foreløpig går under kodenavnet Project Scorpio.

«Forza»-studioet skal ha begynt forberedelsene til Project Scorpio ved å utvikle for 4K på pc, for så å justere videre for den nye konsollen. Det begynte også ved å flytte fra Direct3D 11 til fordel for Direct3D 12.

PS4 suksess hos utviklerne

Sony gikk på en liten smell med PlayStation 3, og gikk derfor også spesifikt ut til utviklere for å spørre om ønskeliste i sin nye konsoll.

Der var også pc-lignende utvikling et høyt ønske, noe PlayStation 4 har høstet godt av i ettertid.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3