(PressFire.no): Det var i helga at DICE og Electronic Arts med en trailer kunngjorde oppfølgeren til «Star Wars: Battlefront» fra 2015 – et spill som ble utvidet med innehold et godt år etter slippet.

Det ekstra innholdet var inkludert i et såkalt season pass – en ganske vanlig praksis i spillbransjen, hvor målet er å forplikte spillerne også etter det første slippet.

Denne strategien skal ha fungert heller dårlig med «Star Wars: Battlefront», skal vi tro en av regissørene på oppfølgerne, avslører han i et intervju med Mashable.

 

«Star Wars: Battlefront II».
- Vil ikke splitte spillerne

Ifølge Bernd Diemer dropper de derfor hele modellen.

- Når vi så hvordan «Battlefront» utviklet seg gjennom livssyklusen, med de nedlastbare utvidelsene og alt, så bestemte vi oss for at «Vet du hva? For denne typen spill, så er ikke season pass det beste. Vi må tenke opp noe nytt som er bedre, sier han og fortsetter:

- Vi vil ikke splitte spillsamfunnet.

Han vil imidlertid ikke avsløre hvilken modell de kommer til å følge, men er tydelig på at det er farlig å låse nye kart og moduser bak betalingsmur.

- Samfunnet kollapser fordi det rett og slett ikke er nok spillere for hver modus. Det vil vi definitivt unngå.

 

«Spec Ops: The Line»-skribent ombord

Spillet fra 2015 inneholdt kun flerspillermoduser, mens det nye spillet også vil ha en historiedel som kan spilles.

I den nye historiemodusen tar du rollen som Commander Iden Versio, som befinner seg på Endor ideet styrkene hennes ser Dødsstjernen eksplodere på himmelen. Historien skal ifølge pressemeldingen fylle inn de tretti åra mellom «Star Wars: Return of the Jedi» og «Star Wars: The Force Awakens».

Det hører også med til historien at det er skribenten bak «Spec Ops: The Line» er med på å skrive historien i spillet – et spill som har fått mye ros for sin vågale og ambisiøse historie.

«Star Wars: Battlefront II» slippes til PS4, Xbox One og pc 17. november.

Annonse. Diskuter denne annonsen her.

Kommentarer