Riot gjør helomvending på «League of Legends»-endringene

Lethality ble for lethal.

9. februar 2017 16:42

(PressFire.no): For en måned siden valgte Riot å endre måten Lethality fungerte på ved å gjøre det litt sterkere, etter at spillere klagde på hvor ubrukelig de følte seg når de spilte mot noen visse helter i «League of Legends».

Nå ror Riot tilbake til start, og velger å gjøre primærkildene til Lethality svakere, igjen.


Frem og tilbake

Utviklerne sier nå at de kanskje overdrev en liten smule med endringene, etter at spillere fant ut at kombinasjonen av masteries, runes og items kunne gi en spiller altfor mye Lethality, noe som førte til et usunt miljø på banen.

Etter å ha gått gjennom matten, velger Riot å endre på noen av kildene som gir deg Lethality. Som for eksempel:

Mastery Precision (fra 1.7/3.4/5.1/6.8/8.5 Lethality til 1.2/2.4/3.6/4.8/6)

Youmuus Ghostblade (Fra 20 Lethality til 15)

I tillegg til Youmuus Ghostblade ble følgende items endret på:

Black Cleaver, Blade of the Ruined King, Giant Slayer, Knights Vow, Last Whisper og Lord Dominiks Regards.

I tillegg til det velger Riot også å gjøre alle offensive masteries svakere, siden mange av spillerne hadde klagd på at kampene gikk altfor fort. Riot understreker at de også tok en titt på de andre defensive og passive masteries-ene også.

- Vi velger å ta ut litt at kraften til de offensive masteries-ene siden mange har klagd på styrken de fikk i kombinasjon med den nye endringen, skriver de.

I tillegg til Precision, ble følgende masteries endret på:

- Bounty Hunter (Øker skaden din for hver unike motstander du har drept, redusert fra 1,5 prosent til én prosent)

- Double Edged Sword (Gjorde fem prosent mer skade, tok 2,5 prosent mer skade til gjør tre prosent mer skade, ta 1,5 prosent mer skade)

- Battle Trance (Effekten minsket fra fem prosent mer skade over fem sekunder, til tre prosent mer skade over tre sekunder)

- Merciless (1/2/3/4/5% mer skade til motstandere under 40% liv til 0.6/1.2/1.8//2.4/3%)

- Meditation (Redusert mana regenerering fra 0.3/0.6/0.9/1.2/1.5% til 0.25/0.5/0.75/1/1.25% )

- Fearless (Armor og Magic Resist pr level endret fra to til 1,5)

Jayce, en av heltene som dro nytte av endringene.

En nærmere titt 

Lethality fungerer slik: Med en gang du kjøper et item med Lethality mottar du kun en prosentdel av armor penetration.

Resten baserer seg på hvilket nivå motstanderen din er. Når du kommer deg til nivå atten, som er det høyeste, vil Lethality gi deg hundre prosent verdi.

Før Riot valgte å gjøre Lethality sterkere, fungerte det ved å gi spilleren 40 prosent av verdien med en gang, 60 prosent basert på motstanderens nivå (jo høyere nivå motstanderen er, jo mer Lethality får du).

Så endret de på det til at spilleren fikk 60 prosent med engang og 40 prosent basert på motstanderens nivå.

Konsekvensen ble til at de ekstra 20 prosentene, gjorde at de heltene i spillet som er sterkest tidlig i spillet ble enda sterkere enn det de allerede var.

Dette førte til at de spillerne som koste seg med helter som var svake tidlig, men sterke sent, aldri nådde det sene tidspunktet i runden siden de allerede hadde tapt før den tid.

Disse endringene kom til test klienten deres i morges, og vil mest sannsynligvis gå live innen to uker. Alle endringene kan du lese her.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3