(PressFire.no): Den neste utgivelsen fra Riots designteam er oppussingen av en av de første heltene som ble utgitt i «League of Legends», Warwick.

Tidligere i uken ga spillselskapet Riot oss subtile hint til hvordan Warwick kan ende opp med å bli, som for eksempel denne videoen som gir seerne muligheten til å oppleve bakgrunnshistorien til Warwick i førsteperson.

Nå har de endelig avslørt hele mekanismen bak alles favorittulv. De fulle detaljene rundt oppdateringen, ble publisert rett etter denne tweeten ble lagt ut.


Warwicks passive, før og etter

Før: Warwicks standardangrep gjorde ekstra magisk skade (basert på hvilket nivå han er) og restituerte skaden som blir gitt ut til liv. For hvert angrep Warwick gjorde mot en fiende kunne denne effekten bygges opp til tre ganger og varer i fire sekunder.

Etter: Warwicks standardangrep gjør ekstra magisk skade (basert på hvilket nivå han er). Hvis Warwick har under halvparten av livet igjen, restituerer Warwick bonusskaden til liv. Såkalt lifesteal.

 

Warwicks Q, før og etter

Før: Warwick angrep en fiende for et visst antall (basert på hvilket nivå han er) av fiendens makshelse og ga Warwick tilbake 80 prosent av skaden som blir gjort.

Etter: Warwick hopper et kort stykke fremover, biter fienden og får tilbake en fraksjon av skaden som blir gjort som liv. Hvis Warwick holder nede Q, hopper han bak fienden.

 

Warwicks W, før og etter

Før: Warwick fikk bonushastighet (basert på hvilket nivå han er) på sine standardangrep i seks sekunder. De nærmeste lagspillerne til Warwick fikk halvparten av bonusen.

Etter: Passivt gjør W at fiender med mindre enn halvt liv gir fra seg et rødt blodspor og gir dem betegnelsen Blood Hunted. Fiender som er Blood Hunted gir Warwick bonushastighet på standardangrep mot disse fiendene og en bonus løpehastighet når Warwick løper etter de som har statuseffekten. Disse bonusene blir tredoblet hvis fienden har ekstremt lite liv igjen.

Aktiv-effekten, altså når du trykker på W, gjør at alle fiendene innenfor en viss radius legger igjen et blodspor, uansett hvor mye liv de har igjen, men kun den nærmeste fienden blir Blood Hunted.

Warwicks E, før og etter

Før: Warwick kunne se fiender på kartet som er under halvt liv, innenfor en viss radius. Hver gang Warwick så en fiende, fikk han bonushastighet når han løp mot fienden.

Etter: Warwick tar redusert skade i en kort periode. Mot slutten, eller når du trykker E igjen, skremmer Warwick alle fiender innenfor en viss radius med et brøl, som får dem til å løpe fra han.

Warwicks R, før og etter

Før: Warwick hoppet på en fiende og holdt dem fast på lokasjonen i en to-sekunders periode, mens han gjorde skade på dem. Under denne perioden fikk Warwick umiddelbart bygget opp passiveffekten sin tre ganger.

Etter: Warwick hopper bortover i en bestemt retning og treffer den første fienden han ser. Warwick kan hoppe en lengre distanse basert på hvor mye bonushastighet han har når han bruker R. Han blir også immun til såkalte crowd control-effekter mens han er i hoppet.

 

Helheten av resultatet

I tweeeten nevnt tidligere i artikkelen, og videoen under, får vi et innblikk i hvordan hele den nye figuren fungerer som en helhet.

Først kan man se at Warwick aktiverer W og løper inn i jungelen, mens vi ser blodsporet til hver og en av fiendene før han aktiverer R og hopper på fienden. Det er verdt å notere seg at Warwick kan hoppe en lengre distanse basert på bonus løpehastighet. 

Den nye Warwick er allerede lansert på test-klienten og kan forventes å gå live om en ukes tid. 

Annonse. Diskuter denne annonsen her.

Kommentarer