- «Mass Effect: Andromeda» blir mer som det første spillet og «Dragon Age»

28. september 2016 13:51

NEW YORK (PressFire.no): Det var i anledning avdukingen av den nye og kraftigere PlayStation 4-modellen at «Mass Effect Andromeda» for første gang ble vist fram i spillbar form.

Rett tidspunkt

Det kom reaksjoner fra spillerne etter at spillet ikke ble vist i spillbar form under årets E3 i Los Angeles i juni. Regissør på spillet, Mac Walters, forteller til PressFire at de ikke unnlot å vise selve spillet under E3 for å være kjipe folk.

- Det finnes rette tidspunkt for disse tingene, og dette var en god anledning til å vise mer av det spillbare.

Ikke lenger på skinner, men mer åpent

Ifølge Walters er den også aktuell fordi den viser noe nytt.

- Den viser elementer som vi ikke har sett i «Mass Effect»-spillene før, som plattformelementene og de interaktive dynamiske miljøene. Hvordan opplevelsen er mer flytende, som er en stor del av det nye spillet.

- «Mass Effect» før var på en måte mer på skinner. Det var vakkert og fantastisk, men vi vil vise litt hvordan det nå blir.

Og med «Andromeda» blir også spillserien åpnere og mer i tråd med hvordan «Dragon Age» har utviklet seg.

- «Dragon Age: Inquisition» et godt eksempel på hvordan vi tenker om åpne verdener nå. Vi har lært mye fra «Dragon Age», og mange av folkene som jobbet på den serien jobber nå med oss.

- Vi har også gått tilbake til det første «Mass Effect»-spillet og latt oss inspirere av hvordan vi gjorde det der. Hvordan man utforsket universet der.

- Men vi vil også forsikre oss om at et mer åpent spill føles rikt på innhold og er engasjerende, og at historien og spillet ikke snubler. Det var noe vi sleit med i det første «Mass Effect»-spillet, men hvor de lyktes bedre i «Dragon Age». Vi prøver å se hva de gjorde der, og vokse derfra.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3