- «Moden Warfare Remastered» ble laget for dem som ikke liker science fiction-retningen

Activsion-sjefen svarer på den negative responsen.

6. mai 2016 10:36

(PressFire.no): I skrivende stund har den ferske avsløringstraileren for «Call of Duty: Infinite Warfare» blitt sett nesten ni millioner ganger.

Det er unektelig ganske imponerende, men det er ikke like positivt for utviklerne og utgiverne at den får hard medfart på YouTube. Over 400 000 av dem har den tommel ned, noe som er over dobbelt så mange som har gått den en positiv tommel opp.

All den negative responsen har flere fasetter – enkelte er misfornøyde med at handlingen tas ut i verdensrommet.

Andre er misfornøyd med at den oppussede versjonen av klassikeren «Call of Duty: Modern Warfare» kun bli tilgjengelig for dem som kjøper en spesialutgave av «Call of Duty: Infinite Warfare», og ikke mulig å kjøpe separat.

Lidenskap og engasjement

Hirschberg virker ikke veldig affektert av de negative tilbakemeldingene og mener at man må elske engasjementet og lidenskapen hos spillerne.

- Det finnes ikke en underholdningsmerkevare i verden som kan skape den typen lidenskap som «Call of Duty» kan… og det er en bra ting, sa Hirshberg.

Videre virker det som at risikoen ved å ta handlingen ut i verdensrommet er kalkulert.

- Vi vet at det finnes folk i spillsamfunnet vårt som er nostalgiske når det kommer til å ha spillmekanikk med beina på jorda, og det er derfor vi har laget «Moden Warfare Remastered».

Må ta risk

Han mener at de i år har funnet en måte å levere til begge i én pakke, samtidig som de kan holde spillsamfunnet sitt samlet.

Activision-sjefen sammenligner mønester med avsløringen av «Call of Duty: Black Ops 2», som endte opp med å sette salgsrekorder.

- Det vi vet for sikkert er at hvis bare gjorde det som har fungert tidligere og aldri tatt kreative risker, så ville vi ikke hatt en merkevare.

- Den dagen stopper med å prøve nye ting, er den dagen vi bør begynne å bli bekymret, avsluttet Hirshberg.

Det hører også med til historien at Activision Blizzard med nesten 12 milliarder i omsetning samtidig la fram et rekordresultat for årets første kvartal.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3